arrow_drop_up arrow_drop_down

Wat is jouw Flop 5 van afgelopen week?

Wat is jouw Flop 5 van afgelopen week. Wat zijn de minst leuke dingen van afgelopen week voor jou geweest? Noteer er eens 5. Het hoeft allemaal niet super vervelend of heel negatief te zijn, maar als je nu eens een papier erbij pakt en op gaat schrijven wat de minst leuke dingen van afgelopen week waren, wat zou dat dan zijn?

Wat heb jij als niet prettig ervaren? Dit kan van alles zijn. Het kan iets zijn dat je partner tegen je zei of juist niet zei. Het kan zijn dat je op de fiets zat en iemand een opmerking naar je hoofd slingerde. Misschien dat angst je ergens om bij de keel greep. Het kan zijn dat je verdrietig was vanwege wat er allemaal gaande is, iets dat er niet door ging waar jij je hoop op gevestigd had of omdat je terugdacht aan iemand die niet langer in jouw midden is. Misschien werd je boos op iemand of jezelf. Kan zijn dat jij je onmachtig voelde in een bepaalde situatie. Het kan zijn dat je heel hard je teen stootte tegen de tafelpoot.

Het kan van alles zijn. Schrijf het eens gewoon op, jouw Flop 5 van afgelopen week. Schrijf het op en stel jezelf daarna ook eens de vraag ‘Waarom je dat zo ervaren hebt?’. Misschien komt er helemaal geen reden waarom naar boven drijven, of dat je gelijk antwoordt met ‘nou omdat…..’

Het zou mooi zijn als er een achterliggende reden boven komen drijven, schrijf die dan ook eens op. Deze Flop 5 en eventueel de achterliggende redenen waarvan jij je bewust wordt zijn ideeën waarmee het voor jou gerechtvaardigd is om lichamelijk ongemak te creëren voor jezelf.

Het is jouw Flop 5 dus er zit (veel) negativiteit achter. Die negativiteit is niets anders dan lichamelijke spanning. Wat nu als jij je Flop 5 van afgelopen week hebt benoemd voor jezelf en je gaat aan de slag om die patronen te doorbreken. Waarom? Omdat jij je zo niet mag voelen? Jawel, daar ben je vrij in, het is meer omdat jij het niet verdient om jezelf zo ‘niet prettig’ te voelen en jij de enigste bent die het blijvend voor jezelf kunt oplossen.

Dus neem even de tijd na het benoemen van je Flop 5 van afgelopen week om die negatieve patronen te doorbreken voor jezelf. Omdat je dat verdient, omdat je het verdient om vrij en onbevangen in het leven te staan.

Hoe kun je dat doen? Loslaten is simpel.

Pak een timer en stel hem in op 2 minuten. Laat dat verankerde gevoel bij jouw Flop 5 eens rustig los. Focus op je antwoord (als het kan de ‘reden waarom’) om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. En weer opnieuw, 2 minuten lang per vraag. Dat is alles. Noteer je flop 5, start de timer en veel plezier!

Heb je nog handvatten nodig in het loslaten? Beluister dan eens deel 1 van onze “Spoedcursus Loslaten” om het bewust loslaten te oefenen voor jezelf. https://youtu.be/bfOkdcXZt70

Over de schrijver
Mijn passie? Mensen helpen aan een steeds fijner leven. En niet zomaar een 'fijner' leven, maar een leven waarin het oke is dat jij heel bewust het verleden een passend plekje kunt gegeven. Een leven waarin jij steeds makkelijker en doelgerichter jouw ideale leven kunt bewerkstelligen. Een leven waarin jij steeds bewuster kunt genieten van al dat moois dat het moment te bieden heeft. Een leven waarin jij volop in jouw kracht staat. Ik weet uit eigen ervaring dat je leven zo veel leuker, ongedwongener en vrijer zal worden door bewust los te laten. Ik zou het fijn vinden voor jou als jij het jezelf ook gunt om dat te ervaren.
Reactie plaatsen

Koekje erbij?